تاریخچه برند گوچی

تاریخچه برند گوچی

تاریخ گوچی

خانواده گوچی ادعا می کند که ریشه آن در شهر تجاری فلورانس از حدود سال 1410 ریشه دارد . گوچیو فلورانس را به مقصد پاریس ترک کرد و در سال 1897در لندن اقامت گزید کار در هتل ساووی بالا در حین کار به عنوان ناقوس در آنجا . چمدان را بارگیری و تخلیه می کرد ،مشتریان ثروتمند هتل در مورد سلیقه های آنها در مد ،کیفیت ،پارچه ها و شرایط سفر یاد می گیرند. او بعدا چهارسال برای شرکت راه آهن اروپایی که در زمینه های سطح بالا تخصص داشت . کارکرد .اوقات فراغت سفر می کند ، بنابراین تجربه او را با سبک زندگی مجلل سفر افزایش می دهد . بعد از جنگ جهانی اول کارکرد .  

برای سازنده چمدان های خوب فرانزی

در سال 1921مغازه خود را در فلورانس خرید گوچی جایی که چمدان های وارداتی را می فروخت . او همچنین یک کارگاه کوچک باز کرد تا چرم خودش را داشته باشد کالاهای ساخته شده توسط صنعتگران محلی در نهایت . یک گارگاه بزرگتر باید برای اقامت شصت صنعتگر گوچی خریداری می شد در سال 1935 ،تهاجم موسولینی به اتیوپی باعثشد تا جامعه ملل تحریم تجاری ایتالیا را اعمال کند . چرم کمیاب شد و گوچیو گوچی را وادار کرد تا پارچه های دیگری را در ترکیب محصولات معرفی کند . مانند :حصیری ،چوب ، کتان،و… امضای گوچی ایجاد شد . گوچی یک روش  جدید برنزه کردن برای تولید به یک علامت تجاری گوچی تبدیل شد ، در سال 1937 گوچی خود را راه اندازی کرد . 

کیف دستی 

همسر و فرزندان گوچیو همگی در مغازه کار می کردند . آلدو پسر گوچیو ، از زمانی که شروع به کارکرد. به طور فزاینده ای درگیر شرکت خانوادگی شد در اینجا در سال 1925 . او با بازکردن یک فروشگاه جدید در رم در سال 1938 پدرش را متقاعد کرد که رشد کند و لوازم جانبی Gucci(دستکش)بیشتری عرضه کرد . کمربند ،کیف پول ،جاکلیدی ،. در طول جنگ جهانی دوم صنعتگران گوچی روی ساخت چکمه برای پیاده نظام ایتالیایی کار می کردند . این شرکت در طول جنگ جهانی دوم به دلیل کمبود مواد کیف های دستی را از پارچه پنبه ای به جای چرم تولید می کرد . بوم . با این حال بود با نماد دوگانه Gهمراه با نوار های برجسته قرمز و سبز متمایز می شود . پس از جنگ تاج گوچی که یک سپر و شوالیه زره پوش احاطه شده توسط یک روبان حک شده با نام خانوادگی ،مترادف با شهر فلورانس شد . 

بعد از جنگ، گوچیو گوچی سهام شرکت را بین سه پسرش (آلدو ، واسکو و رودلفو )تقسیم کرد . در سال 1947گوچی کیف بامبو را روانه بازار کرد . این برند اولین شعار جهانی خود را راه اندازی کرد کیفیت مدت ها پس از فراموشی قیمت به یاد می ماند . گوچیو گوچی در 2ژانویه 1953 در میلان در گذشت در نوامبر 1953 گوچی اولین فروشگاه ایالات متحده خود را در خیابان پنجم و خیابان 58 نیویورک افتتاح کرد . دومین فروشگاه نیویورک در هتل سنت در سال 1960 افتتاح شد و فروشگاه سوم در خیابان پنجم و خیابان 54 در سال 1973 ،مردم محلی این منطقه نیویورک را شهرگوچی نامیدند.

درسال1961،گوچی فروشگاه هایی را در لندن و پالم بیچ افتتاح کرد و کیف جکی را راه اندازی کرد . در مارس 1963 کوچی اولین فروشگاه فرانسوی خود را درنزدیکی میدان وندوم در پاریس افتتاح کرد . لوگوی دوبل G برای سگگ های کمربند و سایر تزئینات لوازم جانبی در سال 1964 معرفی شد . روسری فلورا در سال 1966 توسط رودولفو گوچی و ویتوریو آکورترو برای گریس کلی شاهزاده موناکو که یکی از مصرف کنندگان قابل توجه محصولات گ.چی بود . طراحی شد در اکتبر 1968 گوچی فروشگاهی را در 237رودئو درایو افتتاح کرد و بسیاری از ستاره های هالیوود را به حمایت از این برند سوق داد . با افتتاحیه RODEO DRIVEاولین لباس های گوچی  به بازار امد . پیشرفت گوچی در ایالات متحده منجر به توسعه جهانی کیف بامبو در آسیا و خاورمیانه در بروکسل پسر آلدو روبرتو اولین فروشگاه فرچایز گوچی را هدایت کرد . تا سال 1969 گوچی ده مغازه را در ایالات متحده مدیریت می کرد ودر آن سال 84000موکاسین گوچی تنها در ایالات متحده فروخته شد . جان اف کندی رئیس جمهور ایالات متحده آلدو گوچی را نخستین سفیر ایتالیا در این کشور خواند . 

گوچی در سال 1970 یک مجموعه چمدان رولزرویس راه اندازی کرد و باشرکت موتورز امریکا برای ایجاد نسخه گوچی شریک شد هورنت که در سال های مدل 1971،1972،1973به بازار عرضه شد . واگن یکی از اولین خودروهای امریکایی بود که aپکیج تزئینی ویژه لوکس ایجاد شده توسط یک طراح مد معروف و اولین ساعت ان را عرضه کرد در سال 1972 اولین فروشگاه حق رای خود را در ایالات متحده در سال 1973 و کالری گوچی را در فروشگاه بورلی هیلز خود در سال 1977افتتاح کرد یک گالری هنری خصوصی در مجاورت این فروشگاه و برای مشتریان ممتاز رزرو شده است که برای دسترسی به آن کلید طلایی به انها داده شده است از سال 1978تا 1984یک سازنده کوچولو مستقر در میامی یک گوچی را به بازار عرضه کرد . 

 

دعوای خانوادگی گوچی در دهه 1980

در سال 1969 جورجیو پسر الدو با راه اندازی بوتیک گوچی به تنهایی اولین خصومت خانوادگی را برانگیخت که در نهایت توسط خانواده دوباره جذب شد . در طول دهه 1980حماسه گوچی مدیریت ارشد شرکت را که تحت کنترل خانواده بود . از بین برد و تیتر های مطبوعات راتغذیه کرد . پائولوگوچی پسر از aldoسعی کرد نام تجاری GUCCI PLUSرا به تنهایی راه اندازی کند الدو به دلیل توسعه بیشتر تجارت بین المللی تحت گوچی امریکا مورد انتقاد قرار گرفت او مالکیت داشت . در سال 1982 برای کاهش تنش در خانواده گروه گوچی تجمیع شد و به یک شرکت سهامی عام به نام Guccio Gucci SPAتبدیل شد . در سال 1983 رودولفو در گذشت . پسرش مانوریتز گوچی اکثریت سهام پدرش را در شرکت به ارث برد و به طور کامل یک جنگ قانونی علیه عمویش آلدو به راه انداخت کنترل گوچی مانوریتزیو گوچی هدایت شرکت را به عهده گرفت . در سال 1986 آلدو گوچی 81 ساله که تنها 16.7درصد از گوچی در اختیار او باقی مانده بود به دلیل مالیات به یک سال زندان محکوم شد .

گوچی

اثار هنری گالری گوچی منحل شد در سال 1988مانوریزیو گوچی فروخته شد . تقریبا 47.8%به صندوق سرمایه گذاری مستقر در بحرین و 50%دیگر را دریغ کرد با وجود اختلافات خانوادگی بین سال های 1981 و 1987 فروش محصولات با علامت تجاری تنها در سال 1990 به 400میلیون و 227 میلیون دلار رسید مشخصه دهه 1980 تولید انبو محصولات گوچی بود که باعث درامدزایی شد اما بر موقعیت گوچی به عنوان یک شرکت انحصاری تاثیر منفی گذاشت . برند لوکس مانورینزیوگوچی داون ملو را استخدام کرد تا گوچی را به مسیر خود بازگرداند .

در نوامبر 1989 به عنوان معاون اجرایی و طراح ارشد استخدام شد او تعداد فروشگاه ها را از بیش از 1000 به 180 کاهش داد تا انحصاری برند را بازسازی کند . او همچنین تعداد اقلام فروخته شده  را از 22000به 7000کاهش داد او کیف بامبو و لوفر را احیا کرد