برای اتنخاب سایز مناسب چمدان باید به نوع سفر مدت زمان آن و میزان باری که میخواهید حمل کنید توجه کنید.

کدام سایز چمدان؟

برای اتنخاب سایز مناسب چمدان باید به نوع سفر مدت زمان آن و میزان باری که میخواهید حمل کنید توجه کنید.

کدام سایز چمدان

4 اندازه چمدان و چمدان های استاندارد

در اینجا چند نکته برای انتخاب سایز چمدان مناسب وجود دارد . بررسی اجمالی از 4اندازه استاندارد چمدان به شما در تصمیم گیری کمک می کند .

راهنمای اندازه چمدان

4 اندازه چمدان متوسط وجود دارد :

چمدان فوق العاده بزرگ

ارتفاع80-85 سانتی متر حجم 140-120لیتر ( تقریبا 3هفته)

چمدان بزرگ

ارتفاع75-79 سانتی متری حجم80-100 لیتر (تقریبا 2هفته)

چمدان متوسط

ارتفاع 65-70 سانتی متری حجم 50-80 لیتر (تقریبا 1هفته )

چمدان کوچک

ارتفاع 50-55 سانتی متر حجم 35-40 لیتر (تقریبا 3روز )

از اینجایی که هیچ اندازه چمدان ثابتی وجود ندارد . ابعاد محبوب ترین چمدان ها را مقایسه کرده ایم و مقادیر متوسط را تعیینکرده ایم . بنابر این اندازه های داده شده فقط به عنوان راهنما در نظر گرفته شده اند و ممکن است کمی متفاوت باشند .

زمان سفر مشخص شده بسته به نوع سفر و ترجیحات شخصی می تواند بسیار متفاوت باشد . 

برای یک هفته تعطیلات ساحلی  یک چمدان سایز (متوسط ) باید به راحتی کافی باشد با این حال برای یک هفته مسافرت در مناطق سرد چمدان سایز (بزرگ)  منطقی باشد .هنگام انتخاب سایز چمدان مناسب ،این نکته را نیز در نظر بگیرید که آیا بیشتر یک مینیمالیست هستید یا می خواهید چمدان بیشتری با خود ببرید . 

انتخاب چمدان مناسب برای سفر اولین قدم برای اطمینان از یک سفر آرام و منظم است.نه تنها فضای کافی برای بسته بندی وسایل خود را تضمین می کند. بلکه به شما کمک می کندتا شما را به عنوان یک مسافر با مقرراتایمنی خطوط هوایی برای پرواز ها و چمدان های خود آشنا کنید تا از هر گونه هزینه اضافی یا ناراحتی جلوگیری کنید .  

باید توجه داشته باشید که خطوط هوایی مختلف قوانین متفاوتی در مورد اندازه و و وزن چمدان دارند .بنابراین انتخاب چمدان ضروری است که با دستورالعمل های شرکت هواپیمایی شمامطابقت داشته باشد . استفاده از چمدان نیز در انتخاب چمدان مناسب نقش دارند . 

چمدان های داخل کابین :

اندازه کابین پلاس

چمدان های کابین پلاس حتی بزرگتر از استاندارد مورد نیاز اندازه کابین هستند ،برخی از خطوط هوایی مانند بیزینس ایرویزو همچنین چندین شرکت هواپیمایی آمریکایی اجازه چمدان دستی با اندازه بزرگتر را میدهند . در هواپیماهای کوچکتر یا هنگام سفر با خطوط هوایی محدودتر ممکن است لازم باشد چمدان را چک کنید .

اندازه کابین

اندازه کابین استاندارد با الزامات کابین مطابقت دارد و حداکثر ابعاد آن 23+40+55سانتی متر است .در حالی که کمی بزرگتراز چمدان های کوچک کابین است توسط اکثر خطوط هوایی خدمات کامل مانند: لوفتانزا ،ترکیش،...پذیرفته می شود .

اندازه کابین کوچک

اندازه چمدان های کوچک کابین از اندازه 20+40+55 سانتی متریتجاوز نمی کند . بنابراین در سطل بالای سر تقریبا هر هواپیماقرار می گیرد و توسط بسیاری از خطوط هوایی ممکنپذیرفته می شود .

سایز متوسط پلاس

اگر به دنبال چمدانی با فضای کمی هستید بدون اینکه چمدان سایز بزرگ خود را با خود ببرید .چمدان های سایز متوسط پلاس ایده آل هستنداندازه چمدان های متوسط پلاس 70+48+33سانتی متر است و برای (سفر های9-6 روز )مناسب است .

سایز متوسط

هنگامی که سفرفقط با چمدان دستی یک گزینه نیست و یک چمدان بزرگ خیلی بزرگ است چمدان هایی با سایز متوسط انتخابی ایده آل هستند .این اندازه برای افراد ویا زوج هایی که به مدت یک هفته یا بیشتر به سفر می روند ایده آل است. اندازه چمدان های متوسط 67+46+30 سانتی متری هستند . و برای (سفر های8-5 روز )مناسب هستند .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. Paget
    Paget ژوئن 23, 2024 پاسخ

    Great article! I appreciate the clear and insightful perspective you’ve shared. It’s fascinating to see how this topic is developing. For those interested in diving deeper, I found an excellent resource that expands on these ideas: check it out here. Looking forward to hearing others’ thoughts and continuing the discussion!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *